onsdag 27. februar 2008

Syk, Requiem og Roskilde

Huff, jeg har vært syk. Begynte natt til i går, da jeg våkna i 2-tida av at jeg frøs, og etter to omganger med påkledning merka jeg at jeg var kvalm, og så var det på badet for å spy. Stygge saker. Ble hjemme fra skolen i går og i dag. For å få et godt bilde av hvordan jeg hadde det kan du sjekke ut Knutsen og Ludvigsens Syk.

Ahh, Verdis Requiem. Ble inspirert til å høre det på You[Tube] mens jeg satt og gjorde sjekkpunktoppgaver i sta. Det minner litt om Dinsey-musikk egentlig, så det er vel noen som har latt seg inspirere her. Jeg tenker først og fremst på Ringeren av Notre Dame generelt, og når gnuene kommer utfor stupet i Løvenes Konge. Godt og dramatisk.

Mens jeg lå og var syk og i halvsøvne fikk jeg en åpenbaring. Jeg hørte nemlig på Interpols Our Love To Admire, og konklusjonen er at det er et dødsbra album. Jeg har digga det litt sånn opp og ned, men nå vet jeg med meg selv at dette er supert. Jeg tenker vel mest på trommer og bass, men tekstene er kjempefine også. For den som ikke er kjent med bandet har jeg tidligere beskrevet det for meg selv som om R.E.M. og The Strokes skulle samarbeide om å covre The Smiths-låter, bare mye bedre.

Huff, alle de store artistene som er booka til Roskilde foreløpig er skikkelige turndowns, jeg sier bare Radiohead, The Streets, Slayer, The Chemical Brothers... eneste jeg ahr litt lyst til å se er Yeasayer, men de skal jo overalt i sommer. Jaja, det kommer sikkert noen jeg vil se også.

Ingen kommentarer: