onsdag 20. februar 2008

Bevaring av sjargong

I går tenkte jeg, mens jeg rusla nedover Bogstadveien, at den tid vil komme da jeg må lage en retro 2000+ tallet film. (00-talls?) I den anledning tenkte jeg at jeg skulle bevare litt ungdomssjargong her i denne bloggen:

lol - noe som ikke er morsomt nok til å le av, men som er teit nok til at du vil vise at det var gøy. Legg merke til at ordet i utgangspunktet ble brukt som en parodi på wannabe/hardcore gamere, men nå er et fullverdig ungdomsord.

hva skjer med... - Hvorfor. Eksempel: Hva skjer med at bussen ikke kommer? = Hvorfor kommer ikke bussen?

drit i - La være. Eksempel: Drit i å tråkke på blomstene = La vær å tråkke på blomstene

sinnsykt - Veldig, veldig. Eksempel: Du er sinnsykt sein! = Du er veldig, veldig sein.

p1: X er x
p2: Du er x!
p1: Mora di er x
p2: Skal gi deg x, jeg...

En vanlig replikkveksling. X kan byttes ut med de fleste adjektiver.


Kommer ikke på mer i farta. lol, hva skjer med at jeg så sinnsykt driter i å skrive blogg i dag? Du er blogg!

Ingen kommentarer: