mandag 11. februar 2008

Facebook, prosjektuke og fainting goats

"Ola Normann and Kari Finne is no longer in a relationship"

Dette møter alle facebookvennene på news-feed'en, så snart relationship-statusen er forandret. På skolen dagen etter vet selvfølgelig alle at det er slutt, men ingen snakker om det. Jeg bare påpeker det, fordi det er litt sært, i grunn. Jeg vet ikke om jeg vil regne det som utbretting av eget privatliv eller beskyttelse fra spørsmål. Det er hvertfall ingen som spør "Har du og Kari slått opp, eller?" Noe sånt hadde jo vært overflødig.

Musikk- og danselinja hadde prosjektuke forrige uke, og da oppdaget jeg noe rart. Mens jeg koste meg med kameraet mitt og forsøkte å dokumentere samholdet på linja, tok jeg meg selv i å synge "...men noen må jo dokumentere" mens jeg fotograferte. Dette er veldig typisk meg dersom det er noen jeg kjenner tilstede, men her var det snakk om folk fra klassen over, som jeg egentlig bare er på hils med. I grunn er det litt fint å synge sitt eget lydspor, det er å anbefale.

Apropos lydspor, i januar lette jeg Oslo rundt etter deluxe versjonen av lydsporet til Across the universe. Jeg bestemte meg der og da for å ta i bruk det norske ordet, som faktisk er like godt som det engelske, og jeg følte en viss tilfredsstillelse da personen på Platekompaniet på byporten tok etter meg i språkfornorskelsen. Han i butikken ved Nationaltheateret var mer vrang. Samtalen oss i mellom foregikk slik:
"Hei, har dere lydsporet til Across the universe?"
"Soundtracket?"
Sukk. Neida, jeg mener dialogen og lyden av kjøleskap som åpnes. For de som lurer var dette et forsøk på sarkasme. Vet ikke hvor godt det funker på internett, men av egen erfaring syns jeg ikke det funker så godt i virkeligheten heller. Folk tror som regel jeg er seriøs når jeg forsøker meg på sarkasme, fordi "jeg ikke bruker riktig tonefall".

Fainting goats. Søk det på YouTube, og forbered deg på et fælt syn. Det er snakk om geiter som "besvimer" ved den minste opphisselse, for eksempel ved fôringstid. Jeg syns det er så fælt med husdyr som oppfører seg så unaturlig. Det samme med sauer som er så genetisk utvanna at de sprer seg til alle retninger når rovdyr angriper.

Hører på: Tokyo Police Club - Cut cut paste

Ingen kommentarer: