tirsdag 12. februar 2008

Kafé, Passions og festivaaaaaaal!

Var på kafé sammen med Charlotte og Sverre etter skolen i dag. Det var kjempekos. Jeg tror det kan være sunt å være sammen med fjortiser en gang i blandt. Jeg selv har hvertfall veldig godt av det, og ler mye mer enn vanlig. Sverre har fått en rolle i Sound of Music med Maria Arredondo og greier. Da må vi dra og se.

I går søkte jeg etter et gammelt Passions-klipp på YouTube*. Da jeg var tretten så jeg på Passions nesten hver dag, og jeg kjente behove på å kjenne på min sentimentale side. Etterpå søkte jeg opp karakterbiografier fra serien, og koste meg med å følge utviklingen. Til å være en serie som er ufattelig treig (jeg husker de brukte minst ti episoder på å fullføre en setning) har det skjedd veldig masse siden jeg slutta å se på det. Konklusjonen er at dette er syke, syke greier! Les om Vincent/Valerie, så skjønner dere selv. Det er jo ikke en gang logikk med i bildet. Jeg har derfor bestemt meg for å lage en remake av serien når jeg blir stor, med omtrent identisk handlingsforløp, men som en bedre produksjon og mye kjappere. Jeg vurderer å kalle serien fast forward, men jeg er ikke sikker. Historien er i hvertfall så perfekt idiotisk at det er synd at utålmodige sjeler ikke får glede av den.

Så har turen kommet til festivaler! Eirin og jeg kjøpte billetter til Roskilde i dag, og jeg gleder meg som en unge. Dama som ekspederte oss på Posten var dødskul, og sa at ho dro på festivalen hvert år, selv om ho nærma seg 40. Da vi gikk sa ho "Da ses vi på Roskilde!". Tøft. men Roskilde blir ikke den eneste festivalen for meg i år. Regner med å være frivillig på Øya, og muligens Hove også. Eirin og jeg leker dessuten med tanken om å reise til Reading i England. Line-up'en i fjor var i allefall fantastisk. Outsiderband som bare vi har hørt om spilte der, type Mad Caddies og Eisley. Ah, nå er lommeboka mi tom, på første lønningsdag og greier, men det er verdt det. Jeg kan i allefall kunsten å prioritere.

*klippet heter Breathe in breathe out eller noe, og inneholder en morsom sang/dans

Ingen kommentarer: