mandag 3. mars 2008

Roskilde, Izzat og Ringenes Herre

Jada, jada. Jeg vet det blir mye snakk om Roskilde her, men jeg må få utløp for min frustrasjon. Nå er Neil Young lagt til programmet. Joda, en meget stor artist, men det er ikke en jeg ahr noe stort behov for å se. Når de først skal booke giganter kan de vel heller presse The Strokes til reunion?

Så til noe annet. Jeg var alene hjemme på lørdag, og benyttet som vanlig anledningen til å se en god film. Jeg liker nemlig aller best å se på film alene, og så eventuelt diskutere den med andre etterpå. Uansett, filmen jeg så var Izzat. For å være ærlig hadde jeg ikke spesielt store forhåpninger til denne filmen. Desto større var den positive overraskningen. Jeg tror denne filmen må være en av de beste norske filmene jeg har sett noensinne. Ikke at det sier så mye, men den var bra. Det eneste som irriterte meg var at de voksne versjonene av de tre hovedpersonene ikke så spesielt pakistanske ut. Jeg har sikkert ikke peiling, og det er kanskje ikke så viktig for historien, men. Ha som spilte hovedpersonen var veldig kul. Han hadde sånn dramatisk mørk stemme, så jeg er sikker på at utenom filminnspillinger så er han den stemmen som sier "Denne uken på NYPD Blue" og liknende.

Leser Ringenes Herre nå, forresten. Begynte rett på Atter en konge, fordi jeg har lest de to første kapitlene i flere mislykkede forsøk på å komme gjennom boka. Denne gangen synes jeg det er veldig spennende da. Jeg vet Tolkien er en av vår tids største forfattere, men jeg må innrømme at med så mange andre så er historien litt bedre enn skildringen. Det kan ha noe med oversettelsen å gjøre, selvfølgelig, men jeg syns mye av det som står i boka er litt kronglete. Jaja, jeg skal ikke klage. Mannen står jo bak et uvurderlig epos.

Under en uke til kaizers, yay!

Ingen kommentarer: