onsdag 5. mars 2008

Nye ord, School Rumble og dikt

Ah, nytt ord! Jeg har lenge tenkt over hvor fint ordet "disgusted" er, og at vi mangler et tilsvarende ord på norsk. La meg utdype:

That colour is disgusting, it disgusts me, I am disgusted by it. Min egen private oversettelse er "foreklet", men jeg regner med at det må forklares ved bruk. Hvis noen for lyst til å hjelpe meg å få det inn i ordboka, så bruker man det som distgusted. eks "Jeg er foreklet av oppførselen din" Når jeg tenker meg om... så var det ikke noe bra likevel, ikke bruk det. MEN et annet ord som falt meg inn i dag (inspirert av en You[Tube]kommentar) er awesomed. Dette ordet er også likt som disgusted. F. Eks "I'm awesomed by your video" betyr rett og slett "your video is awesome". Dette ordet var litt bedre.

"I don't let boys hang around in my bathroom"

Forresten har jeg blitt dårlig i Freecell pga for mye Edderkoppkabal. Tsk.

På animefronten ahr jeg begynt å se på School Rumble igjen. Jeg begynte å se på det for et år sida eller noe, men syntes ikke det var så kult. Nå derimot sitter jeg og ler for meg selv av serien. Mest av ting som skjer mellom Tenma/Harima eller Tenma/Karasuma (Arigatou... Kappa-san?)

Skrev et dikt i dag. Det lød omtrent slikt:

Johann Sebastian er mitt navn
jeg hilser deg med glede
når Henrik holder egen havn
og ikke er til stede

Jeg skriver mest om trær og slikt
men ikke stort om bæsj
Nå ender jeg mitt nye dikt
med en pikardisk ters*

For de som ikke vet hva en pikardisk ters er, sjekk ut J.S. Bachs fuge nr 6 i d-moll. Hint: Sluttakkorden vs. resten av sangen. Her skjer det noe, dere!

Ingen kommentarer: