søndag 9. november 2008

I'm back!

Jeg hadde vel egentlig gitt opp å skrive blogg da min venn Hanna oppfordret meg til å begynne igjen da det ikke var noe artig å være den eneste bloggeren i omgangskretsen. Ikke så rart kanskje, blogging er jo noe som blir sett ned på av mange, og kalt ekshibisjonistisk. Men hva er vel ikke ekshibisjonistisk i våre dager? Alle former for kunst med unntak av serialisme og tilfeldighetsmusikk er i mine øyne særdeles subjektive. Ikke at min blogging er som kunst og regne, men hadde jeg vært mer poetisk kunne det fort vært det.

For en oppdatering av musikken jeg har oppdaget siden sist:
www.myspace.com/bombaybicycleclub
www.myspace.com/mysoko
www.myspace.com/thedukespirit
www.myspace.com/officialnickeleye
www.myspace.com/littlejoymusic
www.myspace.com/lateofthepier
www.myspace.com/ipsofactomyspace

Lista er lang. Jeg kom meg på Reading til slutt, og der så jeg en del av dem. De fire beste konsertene på hele festivalen var vel for min del Bombay bicycle club, Ipso facto og Lightspeed champion. Sistnevnte var det egentlig litt tilfeldig at jeg så. Vennene mine ville ha meg med på Flogging Molly (eller var det Dropkick Murphy's? Jeg husker ærlig talt ikke forskjellen på de to, sorry...), men jeg ble værende igjen i NME-teltet etter Bombay bicycle club fordi jeg sto helt foran, og det var ikke alltid man fikk sjansen til det. Resultatet var en helt fantastisk konsert. Merkelig nok har jeg ikke helt fått sansen for det som ligger på myspacen hans, men han hadde en helt fantastisk scenepersonlighet som mange av reading-banda manglet, og musikken var også en passe balanse mellom pop og nyskapende, og han hadde med seg tre fantastiske musikere. Alt i alt vil jeg anbefale alle som får sjansen til å gå på konsert med ham.

På bokfronten har jeg nettopp blitt ferdig med å lese His Dark Materials-trilogien av Philip Pullman. Merkelige greier. Bøkene er litt tungt skrevet, og jeg ble ikke revet med som i Harry Potter, men for en kvalitet! Historien er helt fantastisk, og nå som jeg er ferdig sitter jeg igjen med et tomrom som faktisk er enda større enn etter HP. Hva skal jeg lese nå? Jeg har satt meg på ventelista til Twilight-serien på biblioteket. Får håpe den serien er nesten like bra. Begge bokserier blir jo filmatisert. Sistnevnte har premiere snart om jeg ikke tar helt feil. The Golen Compass, som er den første i HDM-serien kom jo ut i 2007, men gjorde det visst merkelignok ikke så bra i Amerika, så de to neste filmene er etter sigende på hold. Jeg håper de kommer ut, men det skulle ikke forundre meg om de ikke gjorde det. At amerikanerne skal være så forbasket kristne!

Nå må jeg (dessverre) avrunde, for min far har bruk for datamaskinen. Kanskje jeg skriver igjen snart :)