søndag 16. november 2008

Coenfilm, indie og litt norsk

Så Burn after reading i dag. Herregud! Filmen var litt kjedelig i starten, men kom fort i gang. Brad Pitt var herlig. Har aldri sett ham spille så teit, og visste ikke at han kunne være uattraktiv. Creds.

Hadde diskusjon om indiesjangeren med Henny og Marius. Jeg har tenkt å skrive om indie på mip-særemne, og innrømmer at det er et vanskelig tema. Det er heldigvis noe jeg brenner for og har sterke meninger om, og da er det jo lettere å jobbe med saken. De mente at de typiske indiebanda fra deres tid var Dinosaur Jr, Hüsker dü, Pixies, Sonic Youth og litt Smashing Pumpkins. Er interessant at indiedefinisonen har forandret seg såpass, for mange av musikkeksemplene de spilte for meg hørtes altfor "episke" ut til at jeg personlig ville definert det som indie.

Sa jeg at jeg hadde sett Blodsbånd? Jeg likte den i hvertfall ikke. Jeg takler ikke filmer hvor hovedpersonen tar sinnsykt dumme valg og ødelegger for alle andre, det bare funker ikke. De hadde dog valgt en utrolig karismatisk gutt til å spille Mirush. I et intervju med regissør Marius Holst fikk vi vite at han ble funnet kun et par uker før innspillingen startet, og at det eneste problemet med ham var å få ham til å slutte å smile :)

Ingen kommentarer: